Når bør vi tinge arkivanalyse?

Arkivanalyse kan føregå i avgrensa omfang eller for å skaffe totaloversyn. Arkivanalyse er særleg aktuelt i samband med:

  • tilsyn frå Arkivverket.
  • omorganisering eller verksemdsoverdraging.
  • periodisering, endring av periodiske oppgåver, innføring av nye ordningsprinsipp.
  • samanslåing av arkiv eller arkivdeler.
  • overgang til digitale arkivsystem.
  • oppgradering av arkivsystem, skifte av system eller nytt system.
  • deponering og ordning av arkiv eller overføring av arkiv til bortsetjing.
  • digitalisering av papirarkiv eller dokumentasjonsprosessar.

Kvifor treng vi arkivanalyse?

Ein analyse av arkiva sin tilstand med påfylgjande tilstandsrapport gjev mogelegheit til å auke medvitet om arkivutvikling på administrativt og politisk nivå i kommunen. 

Tilstandsrapporten vurderer arkiva sin tilstand opp mot lovkrav og gode praksisar, og tilrår konkrete tiltak for å løyse utfordringar. Tilstandsrapporten:

  • forankrast i kommunen, fyrst og framst hjå administrasjonen og kommuneleiinga, men og blant politikarane.
  • framstiller data og informasjon på ein lettfatteleg og forståeleg måte.
  • gjev utfyllande faglege vurderingar basert på ei effektiv og rasjonell gjennomføring av lovkrava.
  • formulerer mål og tiltak som er tilpassa kommunen sine behov.
  • argumenterer for kva som er relevante tiltak.
  • konkretiserer og analyserer kommunen sine resultat, prioriterer tiltaka og koplar desse mot lovpålagte oppgåver og nasjonale føringar.